Jamie spårar 13/4


Jag hittade en skogsdunge med lite blandat underlag. Dungen var inte så tät. Jag la spåret mellan några träd och mellan ett träd och en sten. Det var mulet ute när jag la spåret och ca 7 gradet ute. Spåret fick ligga i 1 timma.

När hon hade fått spårutrustningen på sig gick vi fram till legan och jag sa sök. Hon stod vid legan och luktade en stund, sen tog hon spåret. I början på spåret vek hon av ca 2 meter men kom tillbaka när hon inte kände någon doft därifrån. Sen gick hon spåret klockrent. När hon kom fram till klöven fick hon massor av beröm och så fick hon klöven som belöning. Då skenade hon iväg med den i munnen och kastade upp den i luften och tog den igen.

 



2011-04-13 @ 17:33:00 Permalink Viltspår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0