Spårträff 24/4


Idag var vi på spårträff med Maria Sundqvist som hjälper oss med spårandet.
Idag la vi det längsta spåret vi har gått, spåret var 150 meter med 2 st 90 graders vinklar. Spåret las i kuperad terräng. Ner för en brant, över stock och sten och sen upp för branten igen. När jag och Maria hade lagt spåret klart gick vi tillbaka till dom andra och grillade korv och pratade. Spåret fick ligga i 1 timma sen var det dax.

Vi gick till spårets start där fick jag sätta ner Jamie och byta koppel till spårutrustningen. Den här gången fick hon sitta kvar och jag fick gå och hämta lite blod från legan som hon fick lukta på och när hon inte var så intresserad så var det dax att gå fram till legan och ge kommandot sök. Hon tog spåret klockrent även denna gång. Hon går spåren som om hon aldrig gjort annat. Det var hennes 4 spår och vi är redan på 150 meter med vinklar och Maria säger att hon är kanon duktig =) När vi kommer fram till slutat och hon får sin klöv blir hon så glad och stolt och det blir även jag.

   
   



2011-04-24 @ 18:14:00 Permalink Viltspår

Kommentarer
Postat av: Maria (fröken)

Vad kul att ni kunde komma idag =) Hon var skiiit duktig i dag.. Hon gick som tåget .. Bra Jobbat =)

Hör av er när ni gjort läxan så ska ni få nästa =)

Kramar och Pussar f¨rån Fröken =)

2011-04-25 @ 01:25:10
URL: http://www.msundqvist.se
Postat av: Elin

hej hej, måste ju kika in bloggen.

Kul att ni spårar. Är det bara vilt ni spårar eller annat med? :)

2011-04-26 @ 20:08:25
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0