Jamie spårar 5/5


Idag var det mulet när jag la spåret och ca 8 grader. De är första gången vi lägger ett spår med bloduppehåll.
Skogen jag hittade hade blandad terräng. När jag hade lagt spåret åkte jag iväg och åt. Jag åkte tillbaka efter ungefär en timma lite mer.

Jamie är taggad redan när hon får komma ut ur bilen, hon vet precis vad det handlar om. När vi kommer fram till legan så gör jag som Maria sa förra gången att jag skulle göra dvs jag går fram till legan tar upp lite blod grå fram till Jamie så hon får lukta och när hon inte är intresserad av det så går vi fram till legan och jag säger sök. I början på spåret snurar hon runt den del men jag tror det beror på att ett rådjur gått där för hon började äta lite bajs. Men sen så hittar hon tillbaka till vårat spår igen och då går det av bara farten, hon klarde båda vinklarna gallant och även bloduppehållet klarade hon utan svårigheter. Och som vanligt när hon kommer fram till klöven blir hon helt till sig och kastar upp den i luften några gånger och sen bär hon den stolt till bilen :)



2011-05-05 @ 15:42:56 Permalink Viltspår

Kommentarer
Postat av: Maria (fröken)

Bra Jobbat.. då blir det ett lite svårare spår på söndag =) ses då ...kram

2011-05-06 @ 20:43:52
URL: http://www.msundqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0